Jak se stal mechanik hvězdou

Jak se stal mechanik hvězdou

Moto Guzzi je značka, která zasahuje do našich životů víc, než byste čekali.

Švagr Kryšpínovi neteře koupil Moto Guzzi V7 od souseda přezdívaného Kokrment. Za socíku hrával u táboráků disidentské písně a vykresloval ruměnec na tvářích kol sedících svazaček. Jeho V7-ma byla stará pana. Letitá, ale nejetá! Stála ve forhauzu a jen rez na kovových komponentech byla svědkem naléhavých chvil psů a koček. Kokrmenta na ni viděli jet snad jednou. Při předání se přiznal, že na ni jel jednou do Žďáru nad Sázavou k výslechu.

Neteřin švagr, s geny restaurátora, se pustil do oprav. Rez zmizela, motorka dostala nové náplně, svíčky, i těžce vy“klik“ané povinné ručení. První start byl tak přesvědčivý, že ujistil neteřina švagra o koupi roku. Motor se ochotně roztáčel a chtěl jet. Euforie skončila ve chvíli, kdy měla motorka zabrat. Okamžitě chcípla! Marné bylo čištění všeho, marná byla výměna svíček, marné seřízení podtlaků, marné zakoupení dražšího povinného ručení, marné čtení motoristických fór ve všech marných jazycích. Nic.

Neteřin švagr začal ze zoufalství pít, a to bylo víc, než předtím. Veškerá touha po dálkách v jedné stopě mřela v impotentním rozjezdu legendárního stroje. Posun o 40 cm vpřed následovaný motorovou smrtí (v modré, pro IŤáky), ukončila vždy plané naděje. Deprese byla tak hustá, že by se dala krájet.

V Brně po skončení Velké ceny uplatil neteřin švagr i Brenta Stephense, mechanika a blízkého přítele Valentýna Rossiho z Yamaha MotoGP Racing Team, aby na to kouk. Po 14 dnech bezvýsledného bádání, bez rozloučení a potají zmizel za Valentinem do Abu Dhabi. V7-ma skončila přikrytá pod obrazem a neteřin švagr pod obraz.

Až jednou, po létech, pořádala kulturní komise přidružená k obecnímu úřadu pořad estrádních umělců s názvem „O vaření hovno víš, mícháním to nezkazíš“, vedený Zbyňkem O. Když na estrádu nikdo nepřišel, přisedl si Zbyněk k neteřinu švagru a pili rum. U 7-mého rumu se Zbyňkovi svěřil, jak se V7-mou dopadl a že dá demižón slivovice tomu, kdo pomůže. Zbyněk zavětřil příležitost, a nabídl se, že se „o něco pokusí“.

Když vedl V7-mu do dílny, podrazil Zdeňkovi nohy hned ve vestibulu vrozený vestibulárním syndrom. Zvedl se, postavil V7-mu na stojan, a rozhlížel se beznadějně kolem sebe. Nevěděl, co dělat. V nouzi nejvyšší, se mu rozblesklo a zvolal! Mícháním nic nezkazíš! Z V7-my hbitě vymontoval a do hrnce dal:

  • 2x karburátor, nadrobno rozebraný
  • 2 svíčky, zbavené fajfek
  • 1x plynové lanko, marinované 30 min. v odmašťovači

Zalil vodou a přivedl k varu. Do hrnce za stálého míchání přidal:

  • jar - 1 polévková lžíce
  • AQ Universal - 2 kávové lžičky
  • Odmašťovač KL107 - přiměřeně

Pustil odvětrávání, oblékl si pracovní oděv, brýle, nepil a neškrtal. Po 120 min. vaření při 90 st. celsia sundal hrnec z plamene, a nechal zRáno, když neteřin švagr V7-mu nahodil, vyrazila vpřed jak zběsilá. Ještě dnes je před dílnou viditelná černá rýha po ztvrdlé pneumatice, spalované výkonem 48 koní, vyhřebelcovaných za tímto účelem v Madnellu. Radost neznala mezí. Zpráva o tom, co se stalo, letěla po kraji jako drb s nejvyšším stupněm utajení.

Zbyněk si založil servis. Fronta invalidních strojů a nešťastných majitelů nebrala konce. A to až do doby, kdy ho s nefunkčním zahradním traktorem vlastní výroby navštívil ředitel TV PRIMA. Marek byl prací Zbyňka tak nadšen, že mu ve své TV nabídl pořad. Jen musíš vařit jídlo! „Sledovanost je sledovanost“, řekl mu Marek. Zbyněk přijal.

A co víme o Zbyňkovi dnes? Jeho servis je minulostí. Je celebritou a v TV vaří pod pseudonymem. Tvrdí, že se specializuje na italskou kuchyni (proč italskou je jasné), a že jeho um pochází z Austrálie, kde se učil ve francouzské restauraci La Guillotine v Adelaid. :D.

Váš K. Kachna.

Image
První kozí